Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V71l94a38s25t25a 80H38u34r92t74o25v92á 8919483343409

Gratuluju k dobře vychovaným dětem :-)! Myslím, že jste své ženě "vysekl" pěknou poklonu... ;-) A já si jen neodpustím pochválit zase svého muže: jsem vděčná za to, že ho mám a že on rozhodně nesedí na té pomyslné střídačce a nenechává všechnu tu tíhu a zodpovědnost výchovy dětí pouze na mě... V On je prostě týmový hráč, vysedávání na lavičce nemá rád... Tím nechci do vás nijak rýpat, každý to může mít v rodině jinak a líbí se mi, že si jasně uvědomujete riziko toho vyčkávání - že prostě člověk prošvihne ten správný čas... Tak vám přeju, ať se to u vás nestane, ať vám ta vaše nepadne únavou a vůbec - ať se vám všem všechno dobře daří... R^

0/0
24.9.2013 21:24

J83a83n 11K26n82á32p62e72k 1318159845681

Souhlasím s tím, že jsme vychováni především svými matkami. Ale když jsme u toho talentu od boha, zapněte si večer zprávy a koukněte se kam se ten svět vychovaný našimi matkami řítí..... Jinak, napsané je to moc hezky...

0/0
24.9.2013 14:05

S68y47l88v57a 67Š21p77o91r38k44o97v89á 9516319920634

Ano, děti by měly být vychované - umět pozdravit, poděkovat, vědět, jak se chovat k dospělým, být slušné a spoustuz dalších věcí, které k dobré výchově patří - ale věřte, že se toho dá dosáhnout i méně "drastickými" metodami, než jaké popisujete. To není nějaká teorie, ale moje vlastní zkušenost s mými dětmi (dnes je jimu už přes 30 - a jsou to slušní lidé bez nějakých psychických problémů),  i  s vnoučaty, které jsou vychovávány podobně, jako jsem to dělala já - a na rozdíl od většiny dětí  zdraví, děkují, poprosí - ovšem nedělá se žádná věda z toho, když se také jednou za čas vztekají - a to třeba i na ulici či na hřišti.

Za nejhorší na formování psychiky dítěte považuji zavřít ho do jiného pokoje, když brečí - "podle matky" neodůvodněně. Zkuste zapátrat v nějakých psychologických knihách, co může způsobit takový od malinka vtloukaný příkaz že "brečet se nesmí"... protože skutečný důvod pláče malého (předškolního) dítěte neumí zistit často ani ta nejlepší matka

+2/−1
24.9.2013 9:47

P47e67t78r 33Š19t52ě82c94h 3832721308483

No jo, ty s těmi psychologickými knížkami, ty jsou nejhorší. Není potřeba brát ohledy na lidi stojící ve frontě. Jen ať se dítě vyvzteká, když to potřebuje ... Rv

+3/0
24.9.2013 10:12

S41y65l93v19a 95Š68p65o55r85k67o35v79á 9706429120484

ANo, znám psousta lidí s nízkým vzděláním, kteří jen nadávají na ty "inteligenty" a jakoukoliv vědecky vyzkoumanou věc, která se jim zrovna nelíbí, prohlásí za blbost.

Ano, taky se mi nelíbí dítě vztekající se v obchodě, na ulici , zvlášť když se vzteká kvůli tomu, aby mu máma koupila čokoládu a je to jeho běžné chování...Jenže pokud to udělá výjimečně. v období tzv. vzdoru (kolem 3 let), tak to není zas taková katastrofa - a určitě mi bude záležet víc na vlastním dítěti než na tom, "co tomu řeknou lidi"

+2/−1
24.9.2013 10:21
Foto

K85a21r74í60m39a 98S34a63d36i61o 7590253632922

Kolem tří let už je to lepší, s tříletým dítětem už se člověk trochu domluví, odvede pozorost, líp odhadne, kdy je dítě unvené atp. Ale když začne období vzdoru už před prvním rokem a táhne se do těch dvou a půl, tří a půl roku, rozumný rodič to diplomaticky řešit nemůže a násilím nebude. Nezbývá mu, než organizovat, a když to nevyjde, improvizovat ;-D

+2/0
24.9.2013 10:26

S72y94l89v38a 59Š71p50o87r92k81o65v46á 9766799420974

jj, přesně R^

0/0
24.9.2013 10:27

P61e75t49r 43Š19t72ě96c68h 3192421418403

Myslím, že není otázkou vzdělání (v mém případě vysokoškolského, ale pravda technicky zaměřeného) jaký má člověk názor na výchovu dětí. Spíše se snažím své děti vychovávat k absolutní svobodě. Ta ale končí v okamžiku, když zasahujeme do svobody někoho jiného...

+2/0
24.9.2013 10:29

S43y19l49v90a 92Š93p39o88r42k82o39v97á 9966279910944

samozřejmě - jenže otázka zní, co to je zasahování do svobody někoho jiného. Vedla jsem třebna spoustu diskusí, ve kterých někdo tvrdil, že už jen přítomnost dětí (které jsou samozřejmě většinou hlasité ) v restauraci omezuje jejich svobodu, stejně jako pláč dítěte v kočárku v MHD. Takže snést pár minut křiku malého dítěte třeba já za zásah do svobody nepovažuji - když budete stát na zastávce MHD, vedle níž pojede sbíječka, je hluk a obtěžování daleko větší - a nikdo si nestěžuje, že to omezuje jeho svobodu.

0/0
24.9.2013 10:35

P91e31t53r 30H37á98l82a 6754296825986

Jenomže sbíječka se na stavbě občas použít musí, dítě vřeštět, protože chce čokoládu, věru nemusí.

+2/0
24.9.2013 19:24

S96y30l28v26a 40Š19p15o59r71k25o55v83á 9846129180284

Pochopte, že to je pouze váš názor - mě zase nevadí vřeštící dítě (cizí) a šíleně mi vadí sbíječka, v jejíž blízkosti nejsem schopna být - a taky to musím někdy vydržet. Prostě to chce toleranci -  i dítě má právo si někdy zakřičet, aniž by ho rodič musel nějak trestat

+1/0
24.9.2013 19:49

P92e20t45r 22H55á15l73a 6264216865196

Co na tom, co jsem napsal, považujete za pouhý názor, a ne fakt?

Nikomu neberu, že mu vadí sbíječka a nevadí dítě, ale troufnu si říct, že těch, co jim nevadí že na celý autobus bezdůvodně vřeští nevychovaný spratek, nebude zase tolik.

0/0
24.9.2013 20:53

S54y43l36v73a 70Š19p94o42r67k23o66v97á 9876919670294

No že sbíječka jet musí a dítě ječet nemusí - to je názor, nikoliv fakt - protože já mám názor zcela opačný. Fakt je totiž něco, co je jednoznačně ověřitelné ...

no a já ze svého okolí to vidím zas opačně... Ono je to taky dáno tím, že jste muž - takže vám nevadí "technický" hluk (ze kterého já mám občas i hrůzu) a ženě - matce zas nevadí jekot dítěte (i cizího). Takže když se budete ptát mužů - zvítězí váš názor, když žen, asi ten můj. Bohužel u nás ale roste vzájemná nesnášenlivost a řada lidí by děti nejradši podrobila vojenskému drilu - a kdo se nepodrobí, nebude smět do MHD, restaurace, obchodu...

0/0
24.9.2013 21:09

J79a46n 47K68n28á29p80e89k 1648839705531

Já si naopak myslím, že rodič v 99% případů přesně pozná, proč předškolní dítě brečí... Pokud po Vás např. chce slazenou limonádu, vy mu místo toho nabídnete vodu a on spustí cirkus, netřeba mít nadbytek důvtipu, abyste takovou situaci vyhodnotila. Naopak si myslím, že rodič musí dát doma dítěti jasně najevo, co může a co ne, a hlavně kdo je dítě a kdo šéf....  Od toho je rodič. Co se týká zavírání do pokoje, myslím, že jste to uchopila zvláštně. Pokud se dítě vzteká a já ho vykážu do jiné místnosti (a klidně ho tam zavřu), dávám mu jasně najevo, že průchod svým emocím může dát (netrestám ho fyzicky ani jinak, že brečí), ale já se toho nechci např. ve výše uvedeném případě účastnit. Pokud čtete psychologické knížky, tak musíte vědět, že např. u chlapců je tento postup velmi správný a je potřeba je nechat vyrovnat samotné se svými pocity, hlavně s těmi pocity vzteku. Pointa je v tom, aby se dítě přízpusobilo Vám.

+1/0
24.9.2013 14:01

S91y56l12v14a 53Š10p59o25r45k51o83v73á 9896689490144

Nedají se srovnávat výchovné postupy u různě starých dětí, to, co píšete o tom vyrovnání s pocity vzteku, platí u starších chlapců - nikoliv u malých dětí, u kterých je možné ono "válení se po zemi" - a o kterých jsem psala zas já. No a postoj, že rodič je šéf není zrovna tou nejlepší výchovnou metodou. Bohužel - ČR má jeden z nepřísnějších modelů výchovy a po r. 89 bylo na různých studiích ukázáno, že to není pro děti ten nejlepší vklad do života. Tím samozřejmě neobhajuji druhý extrém (tzv. americkou výchovu - dítě smí vše). Dokonce existují názory, že dnešní situace v ČR je dána právě touhle nadměrně přísnou výchovou - kdy pak člověk v dospělosti radši skloní hlavu, než aby se pral o svá práva, radši "drží hubu a krok", než by si vybojoval svobodu...

0/0
24.9.2013 14:10

J35a21n 56K30n86á84p92e79k 1738289895351

Nesouhlasím s tím, že to neplatí u malých dětí. Budu rád, když mi dáte odkaz na literaturu, ze které čerpáte. Ani nevím jak byste prakticky uplatňovala to, co jste napsala. Do 10 let necháte chlapce řvát a vymáhat si věci vztekem a dělat ho tiátry na veřejnosti a později ho budete vykazovat do pokoje??? Tomu nerozumím. To, že někomu dáte jasně najevo, že dané chování nebudete tolerovat, nebudete na něj reagovat, nechcete ho být přítomni přece neznamená, že někoho lámete a říkáte mu, že nemá nic chtít teď nebo v pozdějším životě. Vy mu jen ukazujete, jak s Vámi má jednat, abyste vy jednala s ním. Já jsem proto, dát dětem velkou svobodu, ale jen v těch hranicích, kterých určíte, jinak je to hodně nebezpečné...

0/0
24.9.2013 14:36

S62y46l18v85a 47Š50p50o21r21k61o54v87á 9426529820374

Nebduďte demagog - pro malé děti existují vhodnější způsoby jak zvládat jejich vztek než je zavřít do pokoje. Protože takové "zavření" - tedy odstrčení od mámy si dítě může vyložit jako že je rodičem odmítáno - a pokud znáte něco z psychologie, jistě víte, jaké tragické následky to může mít - a to nejen v dětstícv, ale i později v dospělém životě. A mezi "dát najevo" a "zavřít do pokoje, dokud nepřestane" je opravdu dost velký rozdíl. A kdo ho nevidí - tomu není pomoci, jen můžu politovat děti, které vychovává

+2/0
24.9.2013 14:48

J62a72n 78K58n78á75p63e52k 1378509665161

Já jsem s Vámi jednal slušne a pouze jsem argumentoval podle svého nejlepšího vědomí, vy jste mě poučila, že existují lepší způsoby jak se vyrovnat se vztekem (žádné jste neuvedla a ani nenapsala odkaz na literaturu), poté jste mě označila za demagoga (opět bez určení v čem má demamogie spočívá) a politovala mé děti s kým to mají zadostiučinění..... Nezbývá mi než se jít vyvztekat do své jeskyně....

+1/0
24.9.2013 14:56

S62y32l40v35a 20Š33p61o98r42k96o36v49á 9286389920734

Tak dobře, klidně nějaké způsoby uvedu )neudělala jsme to proto, že jsem v jedné osuběžní diskusi byla zavržena, že "poučuju" , když jsem uvedla jiný příklad... Opravdu malé vztekající se dítě se nejlpí uklidní zaujetím pro něco jiného. Řvoucí a vztekající se dítě, které chce sledovat televizi. nezavřu kvůli tomu do pokoje, než se uklidní, ale nabídnu mu daleko zajímavější program - například nějaké tvoření, co děti milují . Mám vnučky, takže s klučičími příklady nemám tolik zkušeností - ale určitexistujeje něco, co je zaujme víc než stávající problém, kvůli kterému řve

0/0
24.9.2013 15:00

J66a68n 86K44n11á65p26e11k 1488409555861

Milá paní Šporková, v tomto s Vámi ale samozřejmě souhlasím... To nezpochybňuji a metody převedení zájmu apod. jsou samozřejmostí. Ale sakra, já nevím jestli máte takové anděly doma, ale když vše vyčerpáte, tak musíte prostě ukázat autoritu. Samozřejmě člověk udělá 2-3 pokusy uzavřít to smírně, ale někdy to prostě nejde...

0/0
24.9.2013 15:07

S81y64l58v96a 82Š44p57o88r31k29o77v18á 9896839940644

nemám anděly - jen si prostě myslím (a srovnávací výzkumy to ptovrzují), že česká výchova je příliš přísná... a že zavřít dítě do pokoje - zvlášť v předškolním věku - je na úrovni týrání dítěte - určitě to na něm zanechá větší škody než, kdyby dostalo výprask (což je u nás pomalu trestné)

0/0
24.9.2013 15:10

J46a39n 40K50n82á89p85e68k 1628329145961

Takový John Grey by s Vámi asi nesouhlasil... ale vy máte své výzkumy...

0/0
24.9.2013 15:17

J15a38n 85K78n76á74p26e76k 1488389655821

Johny Gray

0/0
24.9.2013 15:17

P80e13t51r 47Š89t78ě53c27h 3702611648193

Postup u různě starých dětí sice může být jiný, ale pravidla hry je potřeba určit hned na začátku. Ne nadarmo se říká: "Ohýbej proutek dokud je mladý". Máme doma dvě děti 12 a 8, kluk a holka, naše výchova není přísná, ale děti přesně vědí, kdo je šéf a i kde jsou hranice, za které nemůžou jít. A věděly to od okamžiku, když se poprvé snažily brekem, vztekem a válením po zemi dosáhnout něčeho, co jsme jim nechtěli dát. Ono je to podobné u zvířat, vůdce smečky může být pouze jeden... Přesto svobodu mají a ani náhodou "nedrží hubu a krok".A to ani doma ani ve škole... Velice dobře si ale uvědomují, kde ta svoboda končí. A kdy má, či nemá smysl diskutovat...

0/0
24.9.2013 14:40

S98y15l14v91a 78Š88p44o60r40k59o83v91á 9426979400254

No a přesně o tom to je - že každý člověk má jinou představu, co je a co není přísnost, co je a co není svoboda. A v Ćesku jsou rodiče podle výzkumů nadměrně přísní. Já přece neobhajuju absolutní volnost a vztekající se dítě v obchodě, ale to, aby dítě nemělo "šéfa", nýbrž "rodiče"

+1/0
24.9.2013 14:50

P67e27t26r 17Š72t57ě69c78h 3472481778823

Naše babička si také myslela, že na děti není třeba jít přísně, ale " s pastelkami"  a náš 12-letý kluk jí už před více než 5 lety přestal brát jako autoritu, a jeho chování k ní se i podle toho vyvíjelo. Mohli jsme jí to vysvětlovat jak jsme chtěli, že ona je ta, co mu musí určit hranice, mlela si svou a teď toho lituje, neboť dnes jí syn nebere jako rovnocenného partnera a odmítá s ní o čemkoli diskutovat. S druhou babičkou takový problém nemá. Neboť ta mu od malička jasně dala najevo, že jsou u ní dané mantinely, do kterých se buďto vejde a budou kamarádi, nebo nevejde a kamarádi nebudou. Když si můžou děti vybrat, vždy volí tu "přísnou" babičku. Ale byla to její volba, stejně tak, jako je volba každého rodiče, jakou metodu volí. Tak to píše autor a já mám z domova stejné zkušenosti jako on. Po dobrém to vždycky nejde a často je přísnost na místě. Je potřeba projevovat lásku (cukr) a je potřeba ukázat hranice a trestat (samozřejmě rozumně) jejich překročení (bič).

0/0
24.9.2013 16:25

S77y85l36v53a 73Š75p78o71r69k33o97v58á 9936149520304

No vidíte - a já má zkušenost zase opačnou: Autoritativní (i když samozřejmě nijak zlou) bebičku jsem nijak zvlášť neměla.. a totéž bylo u mých dětí

0/0
24.9.2013 16:28
Foto

K28a59r14í90m48a 38S59a52d44i56o 7460513452342

Ode mě karma.

Ale k těm záchvatům vzteku: víc než na výchově záleží na povaze dítěte (a pak na tom, jak rodiče dokážou předcházet "rizikovým situacím" - únavě a stresování potomka). Přesto je některé děti mají a jiné ne. Z mých dětí je některé měly i venku, některé nikdy, a o žádných rozdílech ve výchově nevím. Nadto, když začnou v desátém měsíci  života dítěte, těžko mu vysvětlíte, že má jít "plakat jinam", když třeba ještě ani nechodí ;-) (my jsme to venku řešili kurtováním do kočárku a úprkem, doma uklidňováním).

+2/0
24.9.2013 9:00

P54e40t21r 60Š82t53ě33c40h 3282661298683

U těch menších je to ještě lepší. šup s ním do postýlky a zavřít dveře ;-D, jinak naše děti to s tím házením zkoušely, ale stačilo jednou dostat v samoobsluze na prdel a pak přestaly.

0/0
24.9.2013 9:19

T54e43r28e67z23a 68M15a48l60í87k43o85v44á 8490365824186

Presne tak - kdyz vidim na verejnosti deti co rvou jak turi a sviji se v jakemsi zachvatu vzteku a maminky "vysvetlovatelky" stoji a bezradne koukaj (s prominutim) jak tele na nove vrata, tak me berou fakt mory :-/

+2/0
24.9.2013 9:37
Foto

K26a39r37í35m45a 78S67a47d43i30o 7970963872412

I když nejsem bezhlavý odpůrce tělesných trestů, zastávám názor, že malé děti nemá člověk bít, pokud nejde o život (tj. pokud nedělají něco nebezpečného), a větší děti pokud možno vůbec nikdy. A že bych v obchodě tloukla roční dítě? To tedy ani nápad... Jak píšu výš, my jsme v takovém případě dítě přivázali do kočárku a z obchodu odvezli nebo odnesli.

A i bez zavírání v jiných místnostech a "dávání na prdel" mám děti, které mi ve vzdělávacích ústavech, u lékařů, na úřadech i v obchodech chválí, jak jsou klidné, tiché, poslušné...

+1/0
24.9.2013 10:23

M47a71r78t82i25n 34I75g43u76e 9460966722662

V dnešní uchýlené době, kdy tzv. moderní výchovné metody připomínají vše možné, jen ne proces, jehož výstupem je nefrustrovaný dospělý milující své rodiče a mající přirozenou chuť do života, máte můj obdiv; ve vzrůstající záplavě malých nevychovaných zmetků budou vaše děti jako drahé kameny uprostřed škváry, a vám budou jen ku radosti.R^

0/0
24.9.2013 8:49
Foto

K95a34r25í43m27a 49S31a11d37i91o 7420183642592

Nojo, ale doby, kdy výstupem výchovného procesu byl nefrustrovaný dospělý milující své rodiče a mající přirozenou chuť do života... kdy byly?

+1/0
24.9.2013 10:28



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.