Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58i16c32h46a41l 41M84a89l83ý 3440846590219

Autore, chcete snad tvrdit, jak píšetem že bílí v USA "pochopili", že od té doby, co se to stalo, kresla kriminalita páchaná hispánci, černochy a podobně? Nikoli, právě naopak! Ano, změny v USA daly poprávu rovná práva černochům. Díky tomu mohou mít srovnatelnou práci, vzdělání, naprostou svobodu a tak je to v naprostém pořádku. Nicméně, značná část z nich si tu svobodu vykládá po svém a značným dílem se podílí na trestné činnosti. Nepřipomíná Vám to něco? Jen se u nás nepáchá tolik násilných trestných činů a vražd.

0/0
2.10.2013 3:40

J91i85ř74í 92P45o98c84h30m96a31n76n 5504622949882

tohle je hloupost porovnávat něco co se podobá pouze okrajově a z odstupem  několika desítek let, celkově je autorův článek hloupý a rád by se zaobíral problematikou, kterou zná jen povrchově

0/0
1.10.2013 22:48

L57u90c69i46e 29L57i77c35h14n87o65v16s60k97á 6799209187508

Pane autore, dle wiki (např) je předsudek "zakořeněný úsudek či názor, který není založen na spolehlivém poznání, ale na pouhém mínění či předpokladu. Obvykle vychází z neoprávněného zobecnění nebo jiného zjednodušení zkušenosti"  Můžu Vás ujistit, že názor většiny neromů na většinu romů vychází na spolehlivých zkušenostech. Romové si svůj obraz o době tvoří sami, takže prosím nestavte to tak,že my ostatní jsme nějaký ku-klux-klan...

+1/0
1.10.2013 20:37

P49a20v25e58l 26H28o55u37s18k10a 3681895770898

Chyba je v bílém člověku. Pozitivní diskriminaci je třeba znásobit. Na něco z článku jsem zapomněl?

+3/0
1.10.2013 17:13

E10v35a 53H24a22s91n68í33k66o80v85á 1374381486854

USA si zaslouží trošku pozitivní diskriminace, protože dlouho žila z práce potomků dnešních afroameričanů. Ale fakt nechápu, jak k tomu přijde ČR, která si cikány za účelem práce nezvala ani nepřivážela násilím. 

Mimochodem, myslím, že hodně pro pozitivní pohled na menšiny dělá americká televize. Černoch/asiat/latinec v každém seriálu a xenofob si může pomalu zvykat na odlišné rasy. Odpor k cikánům ale má s rasismem málo společného. Nám vadí kulturní zvyklosti a ne barva pleti.

+5/0
1.10.2013 15:25

K50r86y23š36t11o52f 79L40a41n71í23k 1199200575195

je to tak, musime se zmenit. kdyz jsme si koupili obecni byty, polovina sousedu se odstehovala a byty pronajima. vetsina jejich najemniku neuklizi, nekteri jsou hlucni, na dvorku za domem chodi vencit psy ac jsme si to kvuli hrajicim si detem zakazali, nezamykaji hlavni vchod... takze jsme se prizpusobili. spolecne prostory neuklizi uz temer nikdo, deti si chodi hrat na vzdalene hriste a ze dvora mame smetiste. na dvere do bytu jsme si dali bezpecnostni zamky, protoze do sklepa chodi spat bezdomovci. pravda, ta nase promena je pomala a tezka, mozna to ani nezvladneme, byli jsme vychovani trochu jinak, nekteri  se menit nechteji a pokud muzou, utikaji pryc (bohuzel ti slusnejsi).

+1/0
1.10.2013 14:45

S44a36r97a 64B80e17n83y66o28v48a 8279815381381

Tak se na to podiveje z pohledu tech najemniku. davaji docela velkou palku , tak at si uklizi prostory pan majitel. Já jsem taky odmitla v pornajatem byte za 17 000 mesicne mejt chodbu venku , to vazne ne

Když s tím přišel asi po pul roce , že si sousedi stěžují že nedodržujeme jakýsi rozpis, ukazala jsme mu že ve smlouvě nic takoveho není, takže bud sníží nájem nebo smula. Uklizela jeho žena nakonec.)

0/0
1.10.2013 17:20

M31a86r79t69i86n 31K85o41p88e34c19k69ý 3938807119134

Zbývá jen, abyste vyjmenoval ty dlouhé zástupy cikánských sportovců, umělců, vysokoškoláků, aktivistů a podnikatelů, kteří v USA byli mezi černochy už před těmi zmíněnými padesáti lety. Ale hlavně - u velké většiny černošského obyvatelstva sledujeme v uplynulém půlstoletí aktivní snahu změnit svůj osud a postavení. Slovo AKTIVITA je přitom klíčové. Kdo nepracuje na vlastní změně, nedosáhne jí. To je naprosto zásadní - a jaksi se vám to vůbec nehodí do vašeho velmi povrchního, až hloupého srovnávání.

+4/0
1.10.2013 12:18
Foto

V80l21a23d32i54m87í71r 57V40é11r83o68s74t19a 1286244508180

Autor má pravdu. Česká společnost žije v zajetí předsudků Třeba o Vietnamcích a Číňanech: že pracují od rána do večera, jsou uctiví a zdvořilí a jejich děti mluví perfektně česky a bezvadně prospívají ve škole. S takovou společností je pak těžko co počít!!

+1/−1
1.10.2013 11:13
Foto

V53l91a52d32i88m71í76r 54V11é87r94o86s36t82a 1626464368130

Autor má pravdu, Romové jsou u nás diskriminováni. Např. tím, že jim nerozdali takové ty kouzelné plastikové kartičky, aby si taky mohli vybírat peníze z bankomatů jako gádžové.

+2/−1
1.10.2013 11:10

J59o82s50e59f 39H48o67f12f61e20j 8320703202682

Cancáte nesmysly a plantáte páté přes deváté.....

+3/0
1.10.2013 8:57

M60a49r87e57k 80Š90n49o45b76r 9530985750704

Pane autore, vidíte to až moc růžově. Moje sestra žije v americké Atlantě, měla za manžela Afroameričana, takže ano, smíšené páry tam jsou, poměrně dost černochů lze nalézt mezi lékaři, právníky a i dalšími profesemi. Na druhé straně dobře vím, že takový ten latentní skrytý rasismus zejména právě na jihovýchodě USA stále existuje. Dobře si pamatuji, že když jsme tam byli na návštěvě a šli jsme se podívat kamkoliv, kde byli u vstupu hlídači (vždy to byli běloši), tak právě manžel mé sestry předem říkal (!), že budou kontrolovat jenom jeho, protože je černoch a vždycky měl pravdu. Nás i jako cizince nechali jít a jeho prošacovali velmi důkladně.

Současně si uvědomte, že v podstatě v každém velkém městě USA existují tzv. černošská ghetta, kam se bojí zatoulat i bílí policajti. Obyvatelé těchto čtvrtí asi taky nejsou úplnými zastánci multi-kulti soužití.

Moje sestra tam pracuje v jedné společnosti jako personalistka a vyprávěla nám víc příběhu ze své zkušenosti, kdy speciálně černoši obvinili firmu z rasismu, protože třeba ztratili práci anebo neprošli konkurzem na nějakou pracovní pozici. V tomhle zjednodušení a obviňování většinové (řekněme bělošské) společnosti ze strany "barevných" z rasismu vidím možná jedinou paralelu mezi americkými černochy a cikány tady u nás, ale jinak jsou ty příběhy úplně jiné.

Nenechte se mýlit, rasismus je bohužel věčný, nejrůznější předsudky také a nevyhýbají se ani dnešním Spojeným státům.

Ale jak jsem podotkl, "barevní" (vím, zní to pojmenování šíleně) tenhle termín, zdá se mi, vůči většinové populaci hodně zneužívají a šermují s ním i v případech, které s rasismem nemají nic společného.

+1/0
1.10.2013 0:07

T14o28m31á31š 48H15u68d40e98č58e23k 3523843299363

Milý autore! Jste tak naivní nebo hloupý? Abych jen tak neplácal bez argumentů: srovnejte si historii černochů a cikánů, srovnejte jejich postavení a životní úroveň před M.L. Kingem a postavení cikánů u nás teď. Je mi vás trochu líto, že se vám to v hlavě tak mele, ale jenom trochu. Příjemné soužití například v Chánově přeji. Já tam už ani nepáchnu, jednou stačilo.

+9/−3
30.9.2013 19:37

P60e54t83r 89S29k43á46c47e35l 6804549859

Taky s něčím s autorem nesouhlasím, ale víte např., že Regan vyhrál podruhé volby mj. i proto, že v USA vyřešil černošskou otázku? Proč se nepoučit a podobným způsobem naše problémy soužití taky tak řešit? Tohle jsem již v roce 1994 psal panu Karlu Kovandovi, když si v LN stěžoval na problémy. Nic se nestalo.

Moudří současníci (nikoliv politici)problémovým skupinám vzkazují - méně dětí a více pracovat. Má to logiku...R^

+1/−1
30.9.2013 23:53

T66o82m39á51š 82H68u44d48e79č40e70k 3263113789693

Díky za podnět ohledně Reagana. O jeho přístupu k černochům v USA jsem nikdy nic nečetl, takže nastuduji. Stran řešení problému prací souhlasím. Osobně se domnívám, že jakoukoliv skupinu lidí dokáže "péče státu" zcela zdecimovat. Je to něco jako s drogami a stát zde vystupuje v roli dealera.

0/0
1.10.2013 8:41

L12u35d45ě71k 61N64ě87m90e91c 5625791422334

Ta poslední věta... A jak byste to dokázal, když neumí pracovat a umí jenom kukat?

0/0
1.10.2013 13:28

P65e92t50r 76S61k48á85c11e57l 6754549179

V Mostě v některé ulici ustanovili předáka a do měsíce byl na ulici pořádek. Je nespočet metod jak na ně, jen chtít problém řešit. Přetavit jej na epizodu...R^

0/0
1.10.2013 22:57
Foto

P45e48t95r 88P37r81o20c58h41á20z12k62a 3292896972754

Pane jo,tolik nesmyslů a hlouposti v jednom článku se hned tak nenajde.Napsáno snad jen pro to aby se autor stal zajímavým.

+6/−3
30.9.2013 17:36

J89i75ř70í 50S44n78á55š39e62l 3191778258775

Takovou kravinu jsem už dlouho nečetl.

Srovnávat černochy v americe a cikány u nás. Černoši tam byli importováni násilím, aby otročili. K nám se stěhují dobrovolně a jen proto že zde mohou parazitovat na společnosti, proti její vůli.

Jedinou shodu vidím v tom, že černochům v USA se musí říkat afroameričané a u nás cigánům romové, jinak se dopouštíme prohřešku.

+12/−3
30.9.2013 17:28

K21a36r80e37l 36D22l67o98u62h19ý 2512305102235

Ale to není pravda, to jen tzv "korektní" politická sebranka nás učí říkat Romové. Vždy to byli a budou cikáni, což potvrdil i jejich svaz:

Wikipedie-..........,..........I toto řešení je však zčásti nejednotné. Kritizována je hlavně skutečnost, že pojem Romové, pokud je užíván souhrnně, nerespektuje existenci jiných skupin cikánského národa. Název Romové, jakkoli zdánlivě politicky korektní, ve skutečnosti diskriminuje jiné.[zdroj?] Tento názor je zastáván silně v Německu,[zdroj?] kde jej podporuje svaz Sinti Allianz Deutschland (jeden ze dvou cikánských svazů v Německu), který označení cikán považuje za neutrální a za správné, protože zahrnuje všechny cikánské národnostní skupiny.[9][zdroj?] Na webových stránkách Aliance se mj. píše: Zasazujeme se o to, aby ústřední památník evropským Cikánům, kteří byli pronásledováni nacionálně socialistickým režimem, byl zbudován pro všechny Cikány a ne jen pro Romy a Sinti. („Wir setzen uns dafür ein, daß das zentrale Mahnmal für die unter den Nationalsozialisten verfolgten Zigeuner Europas für alle Zigeuner errichtet wird und nicht nur für die Sinti und Roma.“)[10]

+1/−1
30.9.2013 20:19

S63a40r30a 85B63e72n94y35o85v34a 8199385891191

Teda pane , kromě Vámi vyzdvihnutých a nepodstatných  blbin typu černoši a Romové jsou z jiného kontinentu , tak to je jediné v čem se shodneme . Černoši byli k práci podřadné nuceni mučením, bez ohledu na jejich nadání. Romové jinou práci nezvládají, ikdyž ke vzdělaní jsou tlačeni řadu let a v podstatě se dá říct, že práci vůbec nevyhledávají. Černoši pokud já vím, nežijou svůj luxusní život ze sociálních dávek. Naopak v tom kriminále končí, protože ti hloupější se na vzdělání vykašlali a teď jsou bez práce a bez peněz. 

Mezi černochy je dávno elita , sportovci, herci, spisovatelé, dokonce prezident, kde je něco takového mezi Romy? Češi se snaží a snažili začlenit Romy x let.Černochy se snažili pouze potírat . JE toho tolik odlišného, ale to Vy asi nechcete vidět. Napsal jste začněme u sebe , u bílých, takže prosím jděte nám příkladem, založte si rodinu a zažádejte, nebo si kupte byt v Chánově . Za pár měsíců nám sem napište jak úžasný život tam Vy a Vaše rodina máte.

+9/−3
30.9.2013 16:11

M42a79r59t65i42n 47K15u38l73h36á17n32e97k 4223792339509

a) autor má POCIT, že jediní rasisté jsou ti s "bílou" pletí, to je zvláště úsměvná domněnka

b) autor má POCIT, že češi jsou rasisti a nesnášejí jiné rasy - tak nevím, proč jsou třeba Vietnamci ve školách premianti a nemají zákaz studia ? proč nekončí na zvláštních školách ?

+11/−2
30.9.2013 14:55

P24a19v76e55l 15J30i51r34u11š71k98a 9453128349288

Zákony platí pro všechny stejně. Nikde v zákoně jsem neviděl, že každá rasa nebo člověk vyznávající jiné náboženství by měl být souzen jinak. Neviděl jsem nikde, že je jakási diskriminace na základních školách, že nebudou přijati děti jiných ras. Pan Murray sledoval v USA černochy a zjistil výzkumem, že ačkoliv se vložilo xxx miliard dolarů na podporu černochů, tak to v konečné fázi nemělo žádný efekt. Pokud daná rasa se nechce začlenit a vzdělávat, tak je potom těžší sehnat odpovídající práci. Je to stejné jako v USA. Každá rasa žijící v dané zemi má respektovat zákony a pravidla jiné země....to je celé.

+6/0
30.9.2013 13:09

R13a52d19k82o 94M83i89k14u23l63i64č 9593249117453

jedna věc se opomíjí. a to že vychovat národ k dobrovolné poslušnosti trvá stovky let. zničit pár generací. černoši v usa stovky let otročili, pár desítek let se to tam snaží napravit. proč? zjistilo se, že je snažší, když člověk dělá a platí dobrovolně. říká se tomu morálka. běloch už to umí, černoch v ještě ne. a usa se to snaží urychlit.

0/0
30.9.2013 13:42

O84t86o 23K74o10s65t34a 8540459895225

Už začátek článku.. Vy si myslíte že rasizmus je nějaký vynález bělochů? Přečtěte si cestopisy například Oty Ulče. ... Nebo se podívejte na názory Asiatů na bělochy i černochy.. Rasizmus existoval u Hebrejů i Egypťanů... Existoval u Indiánů i Afričanů ... výrazně u Arabů... Byl a je to prostě přirozený jev... Který měl jednou formu iracionálního odporu k cizímu, častěji racionálního odporu k tomu co ohrožovalo společnost..

+7/0
30.9.2013 11:22
Foto

B13o66h74u89m14i96l 79H18a37i24s 6668537476347

30% cikanu u nas,kde jste to vzal?pri poslednim scitani jich bylo sotva dvacet tisic,clanek blabol

+6/−1
30.9.2013 9:32

M20a94r22t89i54n 16T49e88p25l83a84n 9707120675933

Ono jich ani 20 tisíc nebylo. K této národnosti se přihlásilo 13 150 lidí, což bylo o skoro 2 000 míň než rytířů Jedi.

+2/0
30.9.2013 22:55

P58a17v28e69l 90K27u24r23a18l 5651844500860

Sith shall rise again!!!

0/0
1.10.2013 17:59
Foto

J86a77k40u49b 88K63u14n52č43i10c39k49ý 2329864814880

Doporučuji dvoutýdenní rekreační pobyt v některém z romských ghett kdekoliv v České republice ... třeba u nás v Moravskoslezském kraji ... myslím, že přijdete na úplně jiné myšlenky ...

+5/0
30.9.2013 9:07

M28o11n38i84k59a 30R94o96l61l30o19v96á 5863562156135

Fajn,když srovnám USA a černochy,tak co mi vyjde?Že je jich mnoho zaměstnaných jako lékaři,policisté,politici.Takže se asi sami ti černoši snažili zapadnout,učit se a žít normálně.Ano,je jich taky dost,co dělají brajgl a že ten brajgl umí všude na světě dělat i bílí,ale kolik tady máme cikánů lékařů,inženýrů,učitelů?Pokud se někdo má podívat na Ameriku a černochy,tak to jsou cikáni,ne my.Prostě tam vidí příklad,že když se chce,tak to jde.A že tady nikdy nebylo s cikánama zacházeno jako v USA s černochama,ať vezmu otrokářství,nebo třeba KKK.

+6/−1
28.9.2013 12:49

P29a62v20e84l 44K95u17r97a24l 5591584760770

slovo "mnoho" ovšem znamená vcelku nízké procento jejich populace... a upřímně kam tihle politici přivedli Detroit (v městské radě není už x let jedinej běloch) můžete vidět.

Tam už dneska vás ani nevezmou jako poslíčka s pizzou pokud nemáte zbroják a pistoli... aby ste totiž mohl bránit pizzu před ukradením když jí doručujete...

Pozitivní diskriminace většinou vede k tomu že projdou lidi kteří na to reálně nemají a v konkurenci s ostatními budou ti horší.

Stejně univerzity černochy v USA berou hlavně na to aby obsadili sportovní teamy. Výzkumné týmy obsadí asiaty. (kterým se dokonce body v písemkách škrtají protože povětšinou snadno převýší jakýkoli průměr) a běloch manévruje někde mezi tím.

Bílá rasa dobyla svět svou úžasnou průměrností... průměrný mozek i průměrné fyzické dispozice vhodné k přežití ve valné většině prostředí. Asiat dominuje mentálními schopnostmi a na olympiádách se chytají prostě jen proto že mezi X miliardami lidí se stastická aberace vyskytne snáz než mezi pár set tisíci.

0/0
29.9.2013 19:29

R46a13d44e34k 93H16o36d98a90ň 9656917801773

Dominace asiatů není daná mentálními schopnostmi, ale tygřími matkami. Ten čas co my trávíme lezením po stromech, hraním her nebo bábovičkama na pískovišti věnují malí asiati učení, hraní na hudební nástroje atd.

+1/0
30.9.2013 8:30

P29a78v66e26l 95K38u95r20a86l 5211124470920

2000 let toho se projeví i geneticky, ať chcete nebo ne.

+2/0
30.9.2013 8:38

J21o13s24e34f 11M52i26k59o57v84e84c 5127793298156

Další z těch, co by si měli přečíst: http://www.vzdelavaci-institut.info/?q=system/files/Psychologie_Romu-Petr_Bakalar.pdf

+1/0
27.9.2013 19:28

F22r62a69n39t16i25š27e49k 80V27í31t61e66k 6900340107959

I tohle je zajímavé:

http://jeronym.klimes.sweb.cz/clanky/psychologie/romove_hucin.htm

+1/0
27.9.2013 21:23

M41a82r13e22k 73P88e23č74e31n30k43a 9930645450763

Z 99,9% nejsou Češi rasisti. Nevadí jim barva kůže, ale chování. Když vás po půlnoci budí hluk z vedlejšího domu, když vám okradou dítě ve škole, když se vám ráno smějí, že musíte do práce, když vás večer zmlátí, protože nemáte cigaretu, a vidíte, že jsou to "bílí", řeknete si "jo, tak to je v pohodě, to mi nevadí" ?

+5/−1
27.9.2013 17:38
Foto

J32a83r57o26s81l95a32v 75J71a31n95o13t49a 2849351340562

Karma. Samozřejmě najdou se i rozdíly. Před 50 lety v některých státech existovala segregace Afroameričanů ze zákona. U nás jde o segregaci jaksi mimo zákon. K tomu, aby bylo možné překonat předsudky společnosti, bylo nutné získat vzdělání a zaměstnání. To nejde bez zákona. Tím zákonem byla v USA afirmativní akce. Bez ní by se situace černochů v USA nijak podstatně nezlepšila. A bez ní to nepůjde ani u nás. Předsudky o Romech nezmizí samy od sebe. Je třeba zákona na jejich překonání. Hlavní je opět vzdělání a zaměstnání. Romové musí být přijímáni do práce přednostně. Totéž se týká středních a vysokých škol. Stejné argumenty se používaly před 40 lety v USA. Černoši prý nemají dostatečnou vůli na sobě pracovat a nemají schopnosti studovat na univerzitě. Byl to nesmysl. A je to také nesmysl dnes v Česku a ve vztahu k Romům.

+3/−16
27.9.2013 4:25

R87o52b29e76r16t 41Š32i48n94d18e85l81á33ř 6840443506979

Romové musí být přijímáni do práce přednostně???? Pane...pokud to myslíte vážně ,doporučuji vyhledat odborného lékaře. A nebo si je nastěhujte k sobě domů a můžete jim jejich život platit.

+10/−4
27.9.2013 12:36

J76a19r73m52i14l73a 64P20í80c26h69o48v37á 5482957724543

Příjmat Romy do práce přednostně? To myslíte vážně? Přesně toto udělali v Jihoafrické republice, když tam zrušili apartheid. Víte, jak to dopadlo? Firma zaměstnávala papírově 10 lidí, ale fyzicky jich tam byla polovina. Jednou za měsíc odvedli úřadu "dávky" na zaměstnané černochy, kteří se ani neobtěžovali přijít do do práce, a kdyby tam přišli, stejně by práci neodvedli, protože ji neuměli. Hodně z nich mělo totiž k práci přístup jako naši Romové. Dopadlo to tak, že hodně lidí, těch pracujících a pracovitých, se ze země odstěhovalo, protože tento systém je neskutečně vykořisťoval, zatímco nefachčenky podporoval.

+10/−2
27.9.2013 12:53

P50e44t68r 69Š90t60ě18c31h 3722201508523

Máte naprostou pravdu pane Janota. Bez jakési "pozitivní diskriminace" problém Romů v ČR nelze vyřešit. Zbytky pozitivní diskriminace částečně přetrvávají ještě i v USA, ale tento jev částečně ustupuje a v  případě 100% integrace bude moci být odstraněn úplně.

+2/−2
29.9.2013 9:46

P85a85v54e14l 71K75u61r80a52l 5241864180940

Vzhledem k tomu že v absolutních číslech je integrovaných ještě méně černochů než kolik jich bylo před X lety (důvod je vcelku prostý- ti integrovaní se tak moc nemnoží) bych řekl že veškerý pokus o pozitivní diskriminaci ZCELA selhal.

K čemu je vám integrovat malou skupinu lidí když pak na konci je ještě větší skupina těch neintegrovaných?

Problém nelze vyřešit dokud nebude sociální pomoc podmíněna absencí rozmnožování- je nebetyčná drzost když si člověk na sociálním systému který není schopen uživit sám sebe pořídí další hladový krk který pak hodí na krk společnosti.

I kdyby stát lidem na dávkách proplácel potraty vyšlo by to 100x levněji než pak živit další generaci kterou nikdo k práci nevychová.

Situace nepotřebuje "pozitivní diskriminaci", co situace potřebuje je rozbití nepřizpůsobivých komunit na jedince- smečka která má oporu v množství se přizpůsobuje velmi špatně... zejména pokud jsou jí ponechána mláďata aby se učili metodiky přežití rodičů.

Dokud nebudou romské a černošské komunity rozbity na jedince tak se neitegrují nikdy.

+5/0
29.9.2013 19:20

S89a70r83a 20B56e21n23y36o81v49a 8759795171261

Vy jste recesista , že?V dnešní době  kdy si zaměstnavatel může vybírat a to opravdu hodně , by měl povinně přijímat lidi bez vzdělání,a s poměrně vysokým rizikem? Ty škody by platil kdo? My? Takže by se vymysela nějaká obezlička o fiktivní škodě, podnikatel před krachem by si zaměstnal papírově x Romů, pak by náhlasil škody a o zisk by se podělil s Romským kápem?

0/−1
30.9.2013 17:42

V92l33a22s34t93a 70K65a76b60u 5851255298399

Libi se mi Vase netradicni srovnani, jen bych dodala, ze Afroamericani nejsou narodnosti. V bodech, ktere zminujete se to takhle nahrubo da porovnat, ale jinak to trochu pokulhava. Kdybyste to formuloval jako vztah vetsiny ke geograficky odlisne mensine, to by slo. Afroamericani maji ne vlastni vinou stigma lidi, kteri byli zotroceni, ale soucasni slovensti Romove u nas prosli dost odlisnou historii, zotroceni nebyli. Vinu na soucasnem nelichotivem stavu maji predevsim vsichni bili cesti politici za poslednich od povalecnych let. Momentalne se tato nesmyslna nenavist vuci Romum hodi populistum a vsem zlym lidem, kteri by byli v opacnem pripade tim spravnym tercem frustrace a agrese lidu z dolnich 10 milionu..

+5/−2
26.9.2013 16:50

V36í72t 79Č30e76r96n73ý 1616961239697

Nevím jestli jste četl můj článek o Romech, ale vidím, že asi ne. Srovnání je úplně jiné. Romové nejsou vprvé řadě vůbec separování a mají dobré možnosti, ale většinou se sami separují od ostatních. Žiji mezi nima a vidím jak jsou hrozní a co dělají. Křičí po nás a připadám si kolikrát, že já žiju v menšině, kde nemám právo jim nic udělat, ale to že mě zbijí a nadávají do bílých kurev je normální.

+7/−3
26.9.2013 8:57

L45u20k74a96s 55M75a19d11l59e 4890746827108

Martin Stepan si zaslouzi cenu Simka a Grossmana za nejlepsi povidku roku.Takovou prdel sem uz dlouho necet.!!!!!!!

+12/−2
26.9.2013 3:02

A15n16t59o69n95í92n 95T29r22č13á98l86e48k 6129774276947

Jenze cernosi byli do Ameriky dovezeni za praci,Romove to dolezli vyzirat...

+8/−2
25.9.2013 20:51
Foto

A51l87e83š 94P67r31o84c76h23á69z49k87a 4523716603257

Nu, víte, v těch úžasných státech totiž mají kvóty. Na všechno, ale na univerzitách je to vidět nejvíce. Pokud nemají dostatek studentů z etnických menšin, ztrácejí univerzity daňové úlevy a dotace. Pokud tedy dva uchazeči, jak Vy krásně říkáte Afroameričan (i když se jedná spíše o termín z éry Billa Clintona, dnes absolutně není problém říct prostě "black") Caucasian (tj. běloch) mají u zkoušek stejný počet bodů... rozhoduje o přijetí rasa. A to přece nechcete, že?

+6/−1
25.9.2013 20:49

P69e47t13r 64Š13t26ě50c33h 3162741208163

No nevím, jak to s tím "black", když jsem v NY na letišti odpověděl na dotaz, kdo z nás je Ital, "ten tmavší, logicky", dostal jsem přednášku od pána jménem Ramon, že takto teda tady ne... Ale to je úplně jedno, o tom ten článek není. Ano v USA jsou pozůstatky pozitivní diskriminace, bez ní bohužel by nebylo reálně možné dostat menšiny na stejnou úroveň. To je prostě fakt. A kvóty se primárně snaží zabránit tomu, aby se situace dostala zpět do dob minulých....

+2/−2
25.9.2013 21:03
Foto

A72l40e83š 63P79r32o94c26h33á46z84k73a 4923816333567

Nu, jenže tady vyvstává další vtipný problém, a to jsou čínští přistěhovalci ve Státech. Ti se objevují v devatenáctém století coby levná pracovní síla pro stavbu železnic. A pracují jako barevní, doslova a do písmene. Až tak moc, že je Američané raději vyhostili hned po dostavbě, a v je jím průběhu byla segregace, bylo zakazování smíšených sňatků atp. (ve Státech získávaly děti narozené na území USA automaticky občanství, na rozdíl kupř. od současné ČR) Potom přišla druhá vlna imigrantů po druhé světové válce. Protože americké odbory držkovaly, zakázalo se čínským imigrantům pracovat v "mužských" profesích, tj. ve fabrice či v dole. Proto také vykonávali i muži hlavně "ženské" práce, kupř. v prádelnách nebo v restauracích. Žádná emancipační hnutí nebyla. Nebyly žádné neziskovky. Žádné úlevy, žádná osobnost typu Martina Luthera Kinga nebo semi-teroristické hnutí jako Black Panthers. Číňané se skrz xenofobii prostě a jednoduše prodřeli, to oni tvoří elitu národa; afroameričtí vědci, politici a intelektuálové slouží spíše jako taková vitrína pro svět, aby se vidělo, že ve Státech nejsou rasisti. Nepřipomíná Vám to pozici jiné menšiny v ČR?

+3/−1
25.9.2013 21:26

P69e40t48r 71Š78t63ě73c61h 3902921118643

Zajisté jsou lokality v US, kde rasismus ještě i dnes kvete, velká část národa to ale už pochopila. S tou vitrínou nevím, moje neteř tam hodně dlouho dělala chůvu pro rodinu původem z Nigérie. On byl velice úspěšný právník a ona doktorka medicíny, 4 děti na soukromé škole. Jiné menšiny to u nás také nemají jednoduché, ale ani jedna z nich nemusí čelit tolika nenávistným projevům ze strany majority, jako právě Romové.

+3/−2
25.9.2013 21:36



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.