Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91a47r72e47k 35S71t38a83s48t55n67y 6839797548306

mam podobnou zkusenost i když z jineho soudku - když jsme na rodicovske schuzce jeste s jednim tatinkem pani ucitelce odkyvali ze muze byt mozne ze nas kluk a jejich holka mozna malují na zdi v telocvicne a za skolou a ze jim domluvime byli jsme v ocích ostatních ucastníků schuzky za nemilující otce - tech asi 15 maminek ktere ihned vedely na 100% že jejich deti to neudelaly a dozadovaly se dukazu mi bylo líto a pouze dve mely tolik rozumu se k nam pridat. Myslim ze neni potreba dokola rozebirat popsany pripad v clanku ale zamyslet se nad tim kde delame chyby.

+1/0
28.9.2013 20:34

A77l32e41x86a11n90d27r50a 58S64y72n62a91c 1476347664891

a napadlo vas nekdy, ze treba ne kazde dite se citi v techto precpanych, hlucnych, agresivnich mistech prijemne? Na tom neni nic divneho, ze mu hluk a nadmerny pocet znacne starsich deti vadi. Nekdo proste ma rad klid a svuj osobni prostor a podvedomne vi, ze mu muze nekdo treba ublizit a neumi se branit. Nekdo to ma proste v povaze a misto, ktere ma nad urcity pocet decibelu a pretyka lidma, tem se intuitivne vyhyba.

Je to naprosto normalni reakce u spousty deti a neni treba soudit jednoho nebo druheho a delat naprosto zbytecne zavery utazene za vlasy. Proste dite chtelo domu a rikalo to jeste mamince hezky, co na tom? Za to by ho mela pochvalit, ne se citit vinna. To si opravdu musi kazdy hrat v tech silenych centrech? Ne, nemusi, ne kazdy na to je. Nekdo je spokojeny doma, a hodiny vydrzi nad legem a v klidu. 

Rv

+7/−1
27.9.2013 17:24
Foto

J49a81n44a 76M17a65j65o12v26á 4695662236743

taky bych tam nevydržela. Ale taky nešla...

0/0
27.9.2013 18:15

A35l93e41x37a50n21d15r97a 14S89y73n96a24c 1816627184461

nekdy se musi maminka i mladsi sourozenec obetovat, protoze starsi bracha/segra jsou pozvani na narozeniny kamarada a hlidani zrovna neni mozne. Co doporucujete asi pak?

0/0
27.9.2013 19:16
Foto

J45a23n88a 77M44a96j19o52v69á 4665742836843

nějak si nemyslím, že je třeba se obětovat a přijít o klid, nejspíš bych dítě zavedla a vyzvedla... ale ony vrány k vranam sedaji, u nás spíš ty hry  v lese a na zahradě :-)

0/0
27.9.2013 22:01

A31l59e37x83a39n78d30r63a 96S22y61n91a45c 1916697794921

no, o rodicich, ktere nechavaji samotne male deti na narozeninovych oslavach si mysim taky sve, nebot to, podle me, hranici s jistou davkou nezodpovednosti a pohodlnosti.

+2/0
28.9.2013 11:48
Foto

J82a13n92a 78M33a52j33o96v90á 4965322836793

No možná tak úplně patent na rozum nemáte ani vy :-), já ho nemám rozhodně...dětem naštěstí vedení k samostatnosti celkem prospělo, tak snad to klíčová chyba nebyla :-)

+1/0
28.9.2013 20:45

A54l40e23x29a68n24d69r40a 52S82y87n81a48c 1116377844971

nevim na základě čeho soudíte, že matka z blogu nevede své děti k samostatnosti. 

Vždyť vůbec nic o nich nevíte. To, že dítě chce domů a nechce si hrát vůbec nic neznamená. 

Tohle je celé postavené na hlavu a končím.

+1/0
28.9.2013 21:37
Foto

J15a48n72a 76M83a70j89o15v96á 4165132856483

inu..máme všichni stejnou množinu informací, že??? ostatně.. je to jen úvaha na blogu.. netřeba moralizovat :-)

+1/0
29.9.2013 11:40

P80a96v79e26l 67R30y77s 2263320557

Váš blog je jako sekýrková polívka uvařená v pohádce. Závěry o dítěti a matce děláte jen z vody a z toho, co jste si domyslel.

Učím 23 let středoškoláky a netroufl bych si na základě tak krátkého pozorování dělat závěr u lidí již téměř dospělých natož u čtyřletého dítěte.

Kromě toho mám tři vlastní děti a podobné akce navštěvovala s dětmi žena, já jsem řešil plavání, lyže, kolo, lanová centra...

+6/−1
27.9.2013 14:27

J20i61t39k29a 14O96n84d51r95o21v91á 6913836213129

Článek jsem si přečetla, mně se nelíbil. Za prvé z něho mám pocit, že autor všechno ví, všude byl, je prostě nejlepší. Za druhé - z té chvilky strávené blízko té rodiny, obzvlášť, když se věnoval notebooku a na rodinu jen občas mrknul očkem, nemůže vůbec nic pochopit.

Za třetí, v těchto centrech pro děti je velký hluk, tak se divím, jak ví, o co vůbec mezi matkou a dítětem šlo. A za čtvrté se rozepíšu víc.

To dítě se mohlo do zábavního centra těšit, proto tam asi šlo, jenže na některé děti je 200 dětí pohromadě, hudba (často tam hraje), hluk, křik, plno atrakcí najednou, prostě moc. Rádo by si hrálo, ale zároveň se bojí, má pocit nejistoty. Pochopila jsem, že dítěti byly asi 4 roky? Třeba do té doby ani nechodilo do školky....nebylo zvyklé na děti...Prostě sama bych si netroufla něco hodnotit po tak krátké době a to jsem na VŠ měla 4 semestry psychologie, kterou autor možná vůbec nestudoval, ale přesto se cítí kompetentní situaci hodnotit.

+7/−1
27.9.2013 13:44

P69e68t32r 23Š71t18ě65c53h 3142121898123

Je těžko posuzovat situaci, u které nejsme osobně přítomni. Někdy (většinou) je chování dětí natolik průhledné, že není potřeba mít vystudovanou psychologii, aby ho člověk pochopil a také je nutno říci, že rodičem může být kdokoliv bez ohledu na vzdělání a přece musí dítěti porozumět. Nevím jaký byl tento případ, ale když to dítě po zmrzlině dokázalo bez problému ve společností dětí fungovat, nemyslím že je potřeba u něj hledat hlubší psychologické problémy.

+1/0
27.9.2013 15:03

A31l43e16x17a81n81d92r62a 24S53y50n84a18c 1216647164741

probirame tady asi neco podobneho jako existenci sveta za cernymi derami ve vesmiru. Dite mohlo zmrzlinu sblajznout, posilen cukrem na chvili mozna odejit, zkusit to, za pet minut se ale k matce vratit a znovu ji zadat, ze chce domu. Anebo mohl autor clanku zamerne ci necilene nam neco utajit, ci neco nevidet, protoze prece jenom byl zabran do sveho laptopu.

Na dite taky mohla jit nemoc a na druhy den lezet doma v horeckach.

Tady je opravdu zbytecne soudit, odsuzovat, prevracet a hledat nejakeho vinika. Proc taky. Vubec nezname okolni situace.

Meli byste ocenit, ze kluk byl na maminku hodny a slusne ji zadal, ze chce domu. Joooo, kdyby se tady resilo, ze do ni bil, byl na ni sprosty, zly a umineny, nereknu ... ale takhle mam pocit, ze vubec nevim, o cem a proc se tady bavime.

+1/0
27.9.2013 19:37

M55a88r23i67e 24N96o61v54á12k60o47v53á 6189354278245

Při vší úctě k Vám a Vaší rodině...proboha...proč absolvujete tyhle bejkárny? A proč, když už není soudná Vaše žena, tomu neuděláte přítrž Vy?

+5/−1
27.9.2013 13:34
Foto

J93a63n17a 89M14a20j19o90v58á 4875262276463

R^R^

0/0
27.9.2013 13:53

Č14e59s53t59m77í57r 22P76r43o17c45h53á61z78k31a 8548180158271

Ta nejistota dítěte mohla mít i vrozené příčiny . Ne každé dítě je sociálně adaptabilní . Naše povaha je mix vrozených a získaných vlastností . Ne vše je možno svést na tak zvanou opičí lásku .

+5/0
27.9.2013 12:25
Foto

J33a70n23a 57M56a25j70o45v78á 4325192356803

tak jestli pomohla zmrzlina...

+1/−1
27.9.2013 13:26

A43n18t96o10n93í93n 39T77i14c46h60e55r70a 6456528403866

Mně připadá mi, že jste se na základě velmi kusých informací pustil do hodně odvážného závěru. Nebo jinak: kulové víme, co tomu dítěti vlastně bylo a ještě větší kulové, co se děje u nich doma.

+10/−1
27.9.2013 11:24
Foto

J45a49n81a 97M93a74j90o12v95á 4435172226423

karma. a přeji úspěšné vypouštění dětí do světa :-)

0/0
27.9.2013 10:26

Č53e33s80t64m19í52r 80P31r60o24c75h49á28z33k62a 8118840798271

To jestli jsme si při výchově počínali dobře a jestli jsme měli i trochu toho štěstí , že náš potomek cestou k zralosti neztratil správný směr , poznáme opravdu až se dítě , děti postaví na vlastní nohy .

0/0
27.9.2013 12:32
Foto

J14a91n86a 69M53a82j49o42v16á 4965962596313

přesné takR^

0/0
27.9.2013 13:54

A64l71e92n36a 73O16u35z98k59á 1653832341166

Líbilo se mi to - protože fakt taháte za nitky - tzn., že musím jet dál a nezastavit čtení :) Závěr geniální - o tom žádná :) R^R^R^

+1/−2
27.9.2013 8:43

J57a75n 51K37n10á21p63e88k 1188509665621

Já se přiznám, já už z Vás mám kopřivku, ale stejně si musím další článek přečíst, protože čekám, co přijde.... Veškerý závěr z článku je ten, že máte skvělou manželku, o tom už z předchozích článků nepochybuje nikdo, ani já! Ale přesto se to dozvídáme znovu a znovu.... To dílo má formu vzkazu na facebooku... Byli jsme tam a tam, vše je nádherné, ostatní nemají to štěstí, to my jsme šťastní, že máme ty skvělé lidi kolem sebe a já mám skvělou manželku.... k tomu se přidá ještě nějaká kouzelná formulka, která zabere především na ženy.... (nevěřím, že nevíte nic o neurolingvistickém programování) nadpis článku je geniální, to myslím vážně... Spojení slov: láska, mateřství, klec je naprosto úderné.....  všechno graduje v závěrečném klišé, které ovšem (upřímně klobouk dolů) zabírá stále a stále...

+5/−1
27.9.2013 8:41

P37e81t69r 20Š73t33ě63c63h 3532841568403

Já mam také to štěstí, ale stejně si rád pročtu, že vztahy ještě fungují i u jiných rodin. Ale i když jsem to v článku nenašel, máte pravdu, že dnes to už není běžná věc. Proto je dobře, když někdo píše, že to jde i jinak než mlácením do stolu... Myslím, že to může být poučné jak pro muže tak pro ženy. Pro muže v tom, že možná neuškodí občas přijít domů s kytkou a ženu pochválit (hezké věci se mají opakovat znova a znova :-))  a pro ženy v tom, že je potřeba mít vyšší nároky na nás na muže a ukázat nám, že to jde i jinak :-).  Přesto si ale myslím, že tento článek ani tak nebyl o ženě autora (které také často vyčítá ukecanost, či různá dotlačování ho k něčemu, co nechce), ale o výchově dětí, kde je potřeba jim dát volnost. Takže Autore, jen pište dál. R^ Jsem zvědav, s čím přijdete zítra.

0/0
27.9.2013 9:01

J77a53n 28K53n36á12p44e47k 1358739905781

Děkuji Vám pane Štěchu za reakci, četl jsem Vaše reakce i pod jinými články a Vašich názorů si vážím. Autor ať jistě píše dál, určitě má talent získat si obecenstvo a působit lidem radost. Já když si to ale přečtu, tak se mi to někde vzpříčí. Autor prezentuje postoj, se kterým souhlasí asi většina. To, že všeho moc škodí, i mateřské lásky, že matka musí dítě nechat poprat se se světem, atd. A to má být téma článku. Ale je to téma? Zpochybňuje to někdo? Ale na tomto jednoduchém (ne)problému, se vyumělkují věty typu: "Dítě musí odemknout klec a prolétnout se světem a poznat ho ze všech stran" (není přesná citace). Mě to prostě irituje, je to pro mě forma nad obsah a necítím tam to poselství, které tam většina lidí cítí... Proto mám pocit té umělosti a klišé a je to pro mě prázdné.... ale vím, že jsem v naprosté menšině.... Proto také jediné co si z toho odnáším je, že autor má skvělou ženu....

0/0
27.9.2013 10:20
Foto

J95a42r56m30i35l72a 46R34a65n87s84d41o30r70f61o71v28á 8204121728431

Já to cítím podobně - přesně jak jste řekl, "vzpříčí"... Je fakt, že problém mezi matkou a dítětem mohl být ještě hlubší, a o tom pozorovatel stejně nemůže vědět, nemůže znát celý kontext- soudí jen z toho, co aktuálně vidí. Avšak možná šlo o určitou formu "podobenství" - to zas nevím já. To nic nemění na tom, že je to stejně jen článek o nepodstatné věci, takže o nic nejde. :-)

+1/−1
27.9.2013 10:41

P20e70t63r 24Š64t28ě89c56h 3942291948363

Je pravda, že až příliš "umělecká" forma může být často kontraproduktivní. Já oceňuji nejvíce to, že autor se většinou obejde bez populistických hrubostí a útoků na ty, o kterých článek píše. Vše podává formou jakéhosi osobního zamyšlení nad problémem. Samozřejmě, dá se říci, že i toto je možné brát jako určitou formu populismu. Při kritice čehokoliv osobně upřednostňuji vyzdvihování kladným příkladů než jenom opakování negativních skutečností o kterých autoři často píšou. A druhá věc, která mne baví, je záblesk pozitivismu, který se na blogu, ale i obecně v médiích hledá bohužel velice těžko...

0/0
27.9.2013 10:58
Foto

J77a67n21a 38M35a14j61o90v53á 4865402676933

souhlas :-)

0/0
27.9.2013 11:28
Foto

J80a73n84a 62M54a79j76o34v51á 4855712916163

opravdu si myslíte, že většina matek umí nechat děti odcházet? A vidíte, mně se to tak nejeví... ale budiž matkám - přílišným pecovatelkam omluvou to, že ono přerušování pout je z podstaty vývoje role otců...

+1/0
27.9.2013 11:27

J70a54n 55K77n69á67p89e15k 1528129505431

TAk trochu jinak.......... To je jako kdyby někdo napsal, že válka je špatná, přestaňte válčit a podal to způsobem.... nechte v klidu létat bíle labutě po krásném modrém nebi, ať mávání jejich křídel zažehne plamen lásky v našich srdcích a už nikdy není slyšet jediného výstřelu..... Neřeší podstatu proč, kdo s kým, širší souvislosti. Má to být nějaký druh poselství o jehož hloubce já zde pochybuji..... Já neříkám přeci že neexistuje váka... Já říkám, že na jednoduchém výroku, že válka je špatná, se kterým asi souhlasí všichni se, vystaví rádoby příběh, proti kterému se nemá kdo postavit, protože je jen v souladu s výrokem: Válka je špatná...

+2/−1
27.9.2013 11:58
Foto

J92a15n49a 81M88a32j39o94v29á 4825532146933

..:-)  je to přece jenom blog...nic víc a nic méně, než záznam o pozorování jedné konkrétní chvíle... Jane, nějak nevěřím, že třeba vy sám ke každému svému pozorováni života tvorite složitý závěr s empirickou oporou... v běžném životě téměř nikdy nejdeme po podstatě - prostě měříme svými hodnotami..autor, vy..i já /neb mně se třeba moc líbí, že chválí svou ženu/

+1/0
27.9.2013 13:25



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.